Je merkt dat hair weaves steeds vaker voorbij komen op straat en in salons. Talloze vrouwen laten hun look veranderen met real hair extensions. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. In Nederland is de vraag naar natuurlijk uitziende haarstukken van echt haar toegenomen. Dit maakt dat de rol van haar groothandel in de supply chain van steeds groter belang wordt. Wat speelt er precies? Waarom groeit de aandacht voor real hair extensions? En hoe zit het met aanbieders en trends? Je leest het hier.
Er is wereldwijd groei in de markt van extensions. In 2024 was die markt al 2,72 miljard dollar en wordt die naar verwachting in 2025 2,87 miljard dollar. Tegen 2032 zou die doorgroeien naar ruim 4,7 miljard dollar met een jaarlijkse groei van ongeveer 7,5 %. Dat laat zien dat vraag er is en dat die blijft groeien.
Real hair extensions bieden gebruikers mogelijkheden die synthetisch haar niet heeft. En dat maakt dat ze natuurlijker ogen en zeker bij hair weaves vaak mooier integreren met je eigen look. Bovendien kan je experimenteren met volume, lengte en stijl zonder direct je eigen haar te beschadigen.
Christina Jenkins introduceerde het concept van de hair weave als cosmetisch idee en techniek en legde de basis voor wat hair weaves nu zijn. Wat klein begon, groeide uit tot een industrietak die nu in de miljarden draait.
Wie levert dat haar eigenlijk? In Nederland zijn er meerdere groothandels gespecialiseerd in real human hair extensions. Sommige richten zich op salons en professionals en bieden ook trainingen aan. Luxury for Princess is zo’n groothandel. Die levert Remy hair extensions uit Rusland en Mongolië aan salons, met ondersteuning bij professionele plaatsing en garantie op kwaliteit. Ook Great Hair Extensions biedt Indian Remy hair, via een online extensions groothandel, met trainingen in verschillende technieken zoals weaves, tape-ins en microring extensions.
Verder zijn er groothandels voor salons zoals hairshoponline die merken hebben als Yes Hair Remy en Dante, beide met 100 % Indiaas menselijk Remy haar, dubbel getrokken voor volle plukken. Deze spelers tonen dat de markt niet alleen draait om eindgebruikers, maar vooral om het netwerk van haar groothandel en professionele locaties.
Er is niet alleen groei in volume. In 2025 gaat de trend meer richting natuurlijke, onderhoudsvriendelijke en duurzame keuzes. Zoals invisible tape-in extensions die bijna onzichtbaar zijn en vriendelijker voor je eigen haar doordat ze weinig schade veroorzaken. Dat past goed bij wearers die discreet en comfortabel willen.
Ook in Nederland zoekt men naar natuurlijke looks. Trendwoorden zoals balayage, ombre en natuurlijke kleuren zijn populair in de wereld van extensions. Mensen willen dat hun extensions bij elkaar passen met hun eigen haarkleur en textuur, zonder dat het opzichtig is.
Ondertussen laat een artikel in Glamour zien dat extensions al lang niet meer kunstmatig ogen en dat ze populair zijn bij zowel beroemdheden als gewone mensen. Ze zijn opgenomen in stylingroutines en worden gezien als routinegereedschap.
De samenwerking tussen haar groothandel en salons maakt dat real hair extensions steeds toegankelijker worden. Salons kunnen inkopen met scherpe prijzen, zonder dat ze zelf een grote voorraad hoeven te houden. Ze leren technieken zoals weaves of tape-ins via trainingen, zodat de kwaliteit hoog blijft.
Je ziet dat de trend krijgt doorzettingsvermogen dankzij zowel economische als stilistische redenen. De markt groeit. Consumenten willen natuurlijker, veiliger en makkelijker. En haar groothandels spelen daarop in. Het zijn belangrijke schakels in de keten die de trend ondersteunen en nog versterken.
Het is niet alleen een trend. De toename van hair weaves, real hair extensions via groothandels laat zien hoe demand en aanbod samenkomen. De markt groeit, de technieken verbeteren en de stylingopties worden persoonlijker. Iedereen kan zo haar stijl veranderen met real haar dat past bij een eigen look, met ondersteuning van gespecialiseerde leveranciers.
Terug naar Beauty